Jongeren verantwoorde keuzes laten maken in hun voedingspatroon. Dat is nog niet
zo eenvoudig, weten ook cateraars op middelbare scholen. Daarnaast beschikken jongeren over een uitgebreid aanbod in lunches en tussendeurtjes buiten de deuren van de school. Met die wetenschap
vroeg Scoolcompany aan Clien Communicatie de teksten voor de website en een mailing aan middelbare scholen te schrijven.
Scoolcompany verzorgt de catering voor steeds meer scholen aan Nederland en had een specifieke vraag: Kun je teksten schrijven waaruit blijkt dat we middelbare scholen willen ondersteunen in het
aanbod van gezonde voeding? De overtuiging dat jongeren zelf keuzes maken en dat een versnapering zo nu en dan moet kunnen, was tussen de regels door te lezen. Zonder hen iets op te leggen,
daagt Scoolcompany met zijn voedingsaanbod jongeren uit gezonde keuzes te maken in hun voedingspatroon.
Eigenaar Rene Bos wil hier nog over kwijt: "We hebben Carline benaderd om o.a. de teksten op onze website te herschrijven, zodat deze nog beter passen bij onze doelgroep. Wij zijn erg
tevreden over het eindresultaat: doeltreffende teksten die precies onze filosofie verwoorden, zonder ‘poespas. Na één briefing is zij direct en doeltreffend aan de slag gegaan. Carline
verstaat haar vak!’’